האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא: "בדור הזה אף אחד לא זכה להגיע לקרסול של אבי"

ניגשתי ושאלתיו: אבא, מדוע אתה בוכה? אמר לי: "בני, אם יש לי שכר קטן בעולם האמת - באו אלו ולקחו לי אותו"
ישראל פריי 6 Comment on האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא: "בדור הזה אף אחד לא זכה להגיע לקרסול של אבי"
צילום: Yaakov Naumi/Flash90
ניגשתי ושאלתיו: אבא, מדוע אתה בוכה? אמר לי: "בני, אם יש לי שכר קטן בעולם האמת - באו אלו ולקחו לי אותו"
12:41
28.04.24
קובי פינקלר No Comments on צה"ל השמיד עשרות רקטות שהיו מוכנות לשיגור לרחבי הארץ

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לרגל יום פטירתו של סידנא בבא סאלי זצ"ל שתחול מחר, העניק בנו האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא ראיון מיוחד לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית", ובו שיתף בסיפורים אישיים, העניק מברכותיו, וסיפר על המתרחש בציון הקדוש.

"הצדיקים, גם שנים אחרי פטירתם מותירים רושם, הנה, רבי שמעון בר יוחאי, 1800 שנה אחרי ואנחנו מרגישים כאילו אתמול היה אתנו. הצדיקים מצד אחד משאירים חלל ריק מצד שני הם ממלאים אותו", אמר האדמו"ר.

הוא הפליג בשבחי אביו זי"ע: "בדור הזה אף אחד לא זכה להגיע לקרסול שלו, הוא השאיר חלל ריק וממלא אותו בקדושה ובטהרה. כל יום הציון מלא אנשים הנושעים על ידו. כל הזמן מגיעים סיפורים של אנשים שאומרים: באתי השתטחתי ונעניתי, סיפורים קדושים שהפה לא יכול לספר".

האדמו"ר התמקד בשתי נקודות עיקריות שבגינם – כך הסביר – זכתה משפחת אבוחצירא לדרגותיה הגבוהות. "מור אבי היה אוהב ישראל של הדור. הוא היה מוכן למסור נפשו על כל יהודי זה הסגולה והמיוחדות. ובנוסף, יש את עניין הענווה, הוא תמיד ביטל עצמו. כשאתה מבטל עצמך, הקב"ה אומר – ביטלת? אני ירומם אותך!".

סיפור שהדגים את הענווה, חשף רבי ברוך, "כשהיו באים רבנים מפורסמים, הם היו מכבדים ומתבטלים על ידו. איך שהיו עוזבים – היה יושב על הרצפה ובוכה. ניגשתי ושאלתיו: אבא, מדוע אתה בוכה? אמר לי: "בני, אם יש לי שכר קטן בעולם האמת – באו אלו ולקחו לי אותו". זה הגדולה והקדושה שלהם, לכן זכו שכל תפילה שיצאה מפיהם לא חוזרת ריקם".

כשהתבקש האדמו"ר לשתף בסיפור מופת מיוחד, גולל את סיפורו של ראש ישיבה ליטאית גדול מחו"ל, שלמרות ש"הליטאים בדרך כלל אין בהם כ"כ אמונת חכמים", נפעם מרוח הקודש ומברכתו של הבבא סאלי, בסיפור מטלטל וחוצה יבשות.



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    האדמו"ר ר ברוך אביחצירא כל כולו ברכה תורה אשרינו שזכינו שיש לנו רבי שכזהק

  2. 5

    אשרינו אשרינו אשרינו שיש לנו ר' כזה

  3. 4

    יש סיפור של אהבת ישראל פעם אחת עיר אחת במרוקו רבו שני חברים עד כדי כך שהם החלטו להיסתחסך בינהם אחד מהם שהיה מקורב למורינו ורבינו סידנא בבא סאלי קרה לו ואמר לו אני יעשה שלום בניכים אבל בשעה ששמע השני שבבא סאלי צריך להגיע אמר בליבו אני אברח כך הוא לא ישלים בנינו אמר ועשה לקח את המכונית שלו וברך מהעיר ורק ביצאה מהעיר בבא סאלי מגיע אמר לאדם ההוא איפא החבר שלך אמר לו נסע מהעיר אמר לו בבא סאלי אל תדאג תיכך הוא יגיע באמתזה מה שקרה הוא יצה מהעיר תיכף ניתקע לו המכונית אז הוא חזר לעיר ואמר לו הבבא סאלי שגדול השלום אחרי כמה דקות הנהג של אותו עשיר חזר אמר שאתה חזרתה בטרמף אז תיכיף מיד ממש הניע לי המכונית וראה שרצון יראיו יעשה יהי רצון שזכותו תגין על כל עם ישראל אמן

  4. 3

    זה מה שיש לו להגיד זה הרי ידוע במקום שיחזק הוא פותח חזית נגד מישהו, היה בעברו חבר עייריה בנתיבות זה התוצאה

  5. 2

    מנין לו מי מגיע לקרסולו של מי?

  6. 1

    מרן הרב מרדכי אליהו זכה גם זכה.. די בלהביט בתמונה של סידנא בבא סאלי נושק לידיו הק'.